mandag 5. oktober 2009

Høyheim Racing etablert!

Så var tiden kommet for å starte en liten blogg om bilene jeg har. Bloggnavnet Høyheim Racing er noe villedende da jeg aldri har kjørt et løp i hele mitt løp. Det nærmeste et billøp jeg har vært må være da jeg var publikum ved Oslo Racing stevnet som fant sted en gang tildlig på 2000-tallet.

For tiden har jeg 4 biler i "stallen", det er:

VW Golf Rabbit Gti 1983 modell med 1,8 l innsprøytningsmotor, 112 HK. Bilen er for tiden avskiltet og ikke i kjørbar stand. Mangler bensinpumpe. Lite rust. En del pakninger og ledninger som der er begynt å komme sprekker i.

VW Scirocco GT2 1991 modell, samme motor som i GTi'en, men med katalysator, dvs en motorkraft på ca. 95 HK. Som jeg sa, "racing" er villedende. Bilen er i daglig bruk. I teknisk og mekansisk god stand. Har en del skjemmende småbulker. Ingen eller lite rust. Bilen er ikke kjapp, men ligger godt på veien. For tiden står det 205/45 16" dekk på bilen.

VW Passat Court 1996 modell. 2.0 l motor. Motoren gjør kjøreopplevelsen behaglig, drar godt. Dette er bruksbilen. Begynt å komme litt overflaterust ved skjermbuene.

Audi A6 1,9 Tdi 2002 modell. Meget pen bil, dette er "facelift" versjonen. God og behagelig å kjøre. Min første dieselbil og det tar en stund å bli vandt med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar